|

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer

sed diam nonummy nibh euismod tincidunt sed diam nonummy nibh

  • pl
  • en

Wyszukiwarka

  • Katedra Termodynamiki, Mechaniki Płynów i Napędów Lotniczych

    1. Projektowanie, wykonywanie i badania systemów zasilania silnikówspalinowych:

    • silniki o zapłonie iskrowym i samoczynnym,
    • paliwa klasyczne (benzyna, olej napędowy),
    • paliwa alternatywne (alkohol etylowy, biodiesel),
    • paliwa gazowe (LPG, CNG, wodór).

    2. Projektowanie, wykonywanie i badania alternatywnych napędów:

    • napędy samochodowe (ogniwa paliwowe, napędy pneumatyczne, elektryczne, hybrydowe),
    • napędy lotnicze.

    3. Projektowanie, wykonywanie i badania elektronicznych systemów sterowania:

    • projektowanie i wykonywanie elektronicznych systemów sterowania,
    • projektowanie i budowa algorytmów sterowania,
    • wykonywanie badawczych systemów sterowania.

    4. Projektowanie, wykonywanie elektronicznych urządzeń i systemów pomiarowo-kontrolnych:

    • modernizacja hamowni silnikowych,
    • budowa urządzeń pomiarowo-kontrolnych.

    5. Badania tłokowych silników spalinowych:

    • pomiary ciśnienia w cylindrze silnika,
    • pomiary drgań,
    • pomiary i diagnostyka układów zasilania silników,
    • pomiary i diagnostyka elektronicznych systemów sterowania silnikami.

    6. Badania modelowe procesów:

    Katedra dysponuje doświadczeniem oraz specjalistycznymi programami (programy 3-D CFD – Star CD, Catia, Fluent; 0-wymiarowe Modelica – Dynoma) do modelowania procesów matematycznych związanych z:

    • przepływami,
    • wymianą ładunku,
    • spalaniem,

    7. Badania związane z dziedziną mechaniki płynów i termodynamiki:

    • analiza numeryczna oraz eksperymentalna szczególnych przypadków zjawiska interferencji aerodynamicznej opływu śmigłowca we współpracy z Instytutem Lotnictwa w Warszawie oraz PZL Świdnik S.A.,
    • badania eksperymentalne pola prędkości strumienia zawirnikowego w locie na obiekcie rzeczywistym śmigłowca we współpracy z HELISECO w Świdniku,
    • obliczanie nieustalonych w czasie pól temperatury w materiałach anizotropowych niejednorodnych.

    8. Szkolenia w zakresie:

    • budowy i eksploatacji silników spalinowych,
    • budowy i eksploatacji alternatywnych systemów zasilania silników tłokowych,
    • budowy i diagnostyki elektronicznych systemów sterowania pojazdów samochodowych.

    Kierownik Katedry:
    prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker

    Osoba do kontaktu:
    mgr inż. Zdzisław Kamiński

    tel. 81 538 47 45
    e-mail: z.kamiński@pollub.pl

    http://ktmp.pollub.pl/